Tuesday, May 1, 2012

Kalam Allah..

Terjemahan Surah Al- Ankabut ayat 45

"Bacakanlah (Ya Muhammad) apa yang diwahyukan kepadamu, dia antara kitab dan dirikan sembahyang. Sessungguhnya sembahyang itu melarang membuat yang keji dan mungkar. Sesungguhnya mengingati Allah lebih besar (faedahnya). Allah Maha Mengetahui apa yang kamu usahakan."

Friday, January 13, 2012

Wednesday, October 19, 2011

Remembering All Those Happy Time Together

And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
And if you got something that you need to say
You better say it right now cause you don't have another day
Cause we're moving on and we can't slow down
These memories are playing like a film without sound
And I keep thinking of the night in June
I Didn't know much of love, but it came too soon
And There was me and you, and then it got real blue
Stay at home talkin' on the telephone and
We would get so excited, we'd get so scared
Laughing at our selves thinking life's not fair
And this is how it feels

Chorus:
As we go on, we remember
All the times we had together
And as our lives change, from whatever
We will still be, friends forever

So if we get the big jobs and we make the big money
When we look back now, will that joke still be funny?
Will we still remember everything we learned in school?
Still be trying to break every single rule
Will little brainy Bobby be the stockbroker man?
Can Heather find a job that won't interfere with her tan?
I keep, I keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly
And this is how it feels

La, la, la, la; yeah, yeah, yeah
La, la, la, la, we will still be friends forever

Will we think about tomorrow like we think about now?
Can we survive it out there? Can we make it somehow?
I guess I thought that this would never end
And suddenly it's like we're women and men
Will the past be a shadow that will follow us round?
Will these memories fade when I leave this town
I keep, I keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly

Thursday, June 30, 2011

Pesta Buku...aik?


Assalamualaikum kawan2....Jom Baca!

Okkkayy! Pertamanya., Syukur Alhamdulillah diberi kesempatan tulis berkenaan apa yang menarik untuk dikongsi bersama...

Haa...saya nak kongsi pasal membaca pada anda!
Pada 24 Jun hingga 3 Julai akan berlangsung Pesta Buku di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC), Selangor D.E.,

haa kepada anda yang free, dan asyik mengeluh bosan macam saya ni haa!, jadi ringan2kan lah otot & kudrat tulang empat kerat untuk turun & penuh2 kan lah ruangan yang kosong di SACC untuk mendalami ilmu & menambah kenalan dengan penulis2 hebat Malaysia InsyaALLAH & bertukar pandangan jikalau mampu yaa!...

hehe nak tahu lebih lanjut mesti tengok web ni untuk persediaan http://www.pestabukuselangor.my/...
nak download tentatif pun boleh..hehe

Jangan lupa tau tengok dan baca untuk ketahui lebih lanjut!

Kalau mampu belilah buku2 yang bermanfaat, komik pun manfaat apa!Antara aktiviti yang menarik adalah seperti di bawah...

 





Haaa menarik bukan...?haaa tunggu apa lagi...

Jom ramai2 hadir, ajaklah saudara2 & rakan2 anda yeerpp!!!

Saya nak promote gak blog kakak saya Auntie Zakiah namanya, hehe...Auntie Zakiah juga seorang penulis buku kanak2...

Alhamdulillah hampir 3 buah telah dihasilkan...Maklumat lanjut layarilah blog Auntie Zakiah..InsyaALLAH
 penuh manfaat buku2 Auntie untuk rujukan dan mainan anak2 kecil yang sesuai dengan pengisiannya..hehe
 http://zakiahags.blogspot.com

Apa2 pun ...Membaca itu budaya kita!

Terasa ketinggalan jika orang lain lebih mengetahui apa yang kita tak tahu...Jadi Jom Sahut Seruan Kerajaan!








Jadi...tunggu apa lagi..jom2!!
Salah & Silap mohon ampun ya...hehe
Nyatakan reaksi anda juga ...yerrpp!

Monday, February 28, 2011

Wasiat yang Tujuh

Diriwayatkan oleh Ahmad

"Abu Dzar berkata : Sesungguhnya kekasihku, Rasulullah s.a.w mewasiatkan 7 perkara:

1. Cintailah fakir miskin dan selalulah dekat dengan mereka.
2. Pandanglah orang yang rendah, bukan lebih tinggi dariku.
3. Tidak meminta sesuatu kepada sesiapapun.
4. Sambunglah tali silaturrahim, meskipun telah terputus jauh.
5. Katakan kebenaran walaupun pahit akibatnya.
6. Janganlah takut dicela orang dalam membela agama Allah.
7. Banyakkan mengucap 'Laa Haula wa Laa Quwwata Illa Billah, kerana kalimat itu adalah harta karun di bawah arsy."

Menyambung Tali Silaturrahim

Diriwayatkan oleh Muslim

Seorang lelaki pernah bertanya kepada Rasulullah s.a.w:

"Ya Rasulullah. Saya memiliki hubungan kerabat. Saya berusaha menyambungnya, namun mereka justeru memutuskannya. Aku berusaha berbuat baik kepada mereka, tetapi mereka justeru berbuat jahat kepadaku. Aku bersikap santun dengan mereka, mereka justeru berbuat jahil terhadapku."

Nabi bersabda:

"Kalau kondisimu sebagaimana yang engkau sebutkan, seolah-olah kau memberi mereka makanan dari 'malal', dan Allah akan terus menolongmu mengatasi mereka, selama engkau bertahan seperti itu."

Al-Imam An-Nawawi menyatakan: "Erti 'malal' adalah sejenis pasir panas. Maksudnya, seolah-olah engkau memberi makan pasir yang panas, sakit rasanya. Namun orang yang berbuat baik terhadap mereka tidak akan rugi. Mereka yang justeru menerima dosa besar kerana tidak menjalankan kewajipan mereka secara benar, bahkan menyakiti kerabatnya sendiri."

Saturday, September 18, 2010

Nail Watch



In the year 2154, no one will want to wear wristwatches anymore. They'll probably be out of fashion or too bulky for our hands. The in thing will be the nail watch, known as TX54. Well, that's what Timex and design site Core77 think will be the future, according to the global design competition "Timex 2154: The Future of Time". The two held the contest to mark the watch maker's 150th anniversary.

TX54, the runner-up in the event, is a concept watch by three Americans designers: Napoleon Merana, Steffen Schubert, and David Takacs. The nail watch is designed to be hooked to the thumbnail. The user should be able to view the time in the dark just by pressing the tip of the nail. Wearers can also switch between available colors. It is also disposable. One hopes it's waterproof as well, just in case you forget to take it off while you're in the shower.

Although the TX54 is a good concept, I can't imagine how small the numbers are going to be, probably putting a strain on your eyes.

[p/s : ak pun dah x igt ntah mana ak dpt artikel ni, tp yg pastinya, dah lebih setahun dah la.. Just posting k....]