Saturday, December 20, 2008

renung-renungkan...

Siapakah orang yang sibuk?
> > > > > > Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan
> > > > > > Nabi Sulaiman a.s

Siapakah orang yang manis senyumanya?
> > > > > > Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata 'Inna lillahi wainna illaihi rajiuun.' Lalu sambil
> > > > > > berkata,'Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini', sambil mengukir senyuman.

Siapakah orang yang kaya?
> > > > > > Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.

Siapakah orang yang miskin?
> > > > > > Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta.

Siapakah orang yang rugi?
> > > > > > Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan.

Siapakah orang yang paling cantik?
> > > > > > Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas?
> > > > > > Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan
> > > > > > saujana mata memandang.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?
> > > > > > Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya.
> > > > > > kelak kerana tidak mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari siksa neraka.

Siapakah org yg KEDEKUT ?
> > > > > > Orang yg kedekut ialah org yg membiar atau membuang email ini begitu sahaja, malah dia tidak akan menyampaikan pula pada org lain.

baca nie...

ayat kat bawah sekali tu yang buat x sanggup nak simpan tanpa forward tu.
> > > > [ Surat Dari IBLIS ler!!!]
> > > > [ Surat ini akan membuat kite ngoti(betul-betul) berfikir]
> > > > [Sebenarnya surat ini hampir membuatku giler saat aku membacanya, tapi
> > > > aku harus forwardnya kerna catatan kecil dibawahnya]
> > > > ************ ********* ********* **********
> > > > SURAT DARI SETAN UNTUK DEMO(MU)
> > > > Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu.
> > > > Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu
> > > > Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan shalat Isha sebelum berangkat ketempat tidurmu
> > > > Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya
> > > > Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu.
> > > > Hai Bodoh, Kamu millikku..
> > > > Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,
> > > > dan aku masih belum belum benar2 mencintaimu .
> > > > Malah aku masih membencimu, kerna aku benci Allah.
> > > > Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.
> > > > Dia sudah mencampakkan aku ke neraka, dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk mebalaskannya
> > > > Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana untukmu dihari depan.
> > > > Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,
> > > > dan aku akan membuat kehidupanmu seperti NERAKA!.
> > > > Sehingga kita boleh bersama dan ini akan menyakiti hati ALLAH
> > > > Aku benar-benar tima kasih padamu, kerana aku sudah menunjukkan kepada NYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita jalani
> > > > Kita nonton film 'porno' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong, munafik, tidur spuas-puasnyeR, makan sekenyang-kenyangya , bergosip, manghakimi orang, 'menikam' orang dari belakang, tidak hormat pada sesama makhluk ,
> > > > Tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk.
> > > > TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja, betulkan?
> > > > Ayuhlah, Wahai sain(sahabatku), kita terbakar bersama, selamanya...iyah!!
> > > > Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita.
> > > > Ini hanya merupakan surat penghargaanku untuk mu.
> > > > Aku ingin mengucapkan 'THANK YOU' lg kerana sudah mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.
> > > > Kamu memang sangat senang dibodohi, aku menertawakanmu.
> > > > Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa.
> > > > DOSA sudah mulai mewarnai hidupmu!..
> > > > Kamu sudah 19 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda.
> > > > Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa.
> > > > Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, menipu, berjudi, bergosip, dan hiduplah se-egois mungkin!
> > > > Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya.
> > > > Begitulah anak-anak .
> > > > Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang.
> > > > Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi..hehehehe
> > > > Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas dosa-dosamu.
> > > > Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit.

Friday, December 19, 2008

wOmAnIzEr....



Superstar

Where you from, how's it going?

I know you

Got a clue, what you doing?


You can play brand new to

All the other chicks out here

But I know what you are

What you are, baby


Look at you

Gettin' more than just a re-up

Baby you

Got all the puppets with their strings up


Fakin' like a good one

But I call 'em like I see 'em

I know what you are

What you are, baby


Womanizer, woman-womanizer

You're a womanizer

Oh, womanizer, oh

You're a womanizer, baby


You, you, you are

You, you, you are

Womanizer, womanizer

Womanizer


Boy don't try to front, uh, I

Know just, just, what you are, ah, ah

Boy don't try to front, uh, I

Know just, just, what you are, ah, ah


You got me going

You're oh so charming

But I can't do it

You womanizer


Boy don't try to front, uh, I

Know just, just, what you are, ah, ah

Boy don't try to front, uh, I

Know just, just, what you are, ah, ah


You say I'm crazy

I got you crazy

You're nothing but a

Womanizer


Daddy-O

You got the swagger of a champion

Too bad for you


by britney spears

Matahariku...

Tertutup Sudah Pintu, Pintu Hatiku
Yang Pernah Dibuka Waktu Hanya Untukmu
Kini Kau Pergi Dari Hidupku
Kuharus Relakanmu Walau Aku Tak Mau

Reff :


Berjuta Warna Pelangi Di Dalam Hati
Sejenak Luluh Bergeming Menjauh Pergi
Tak Ada Lagi Cahaya Suci
Semua Nada Beranjak Aku Terdiam Sepi

Reff 2 :


Dengarlah Matahariku, Suara Tangisanku
Kubersedih Karna Panah Cinta Menusuk Jantungku
Ucapkan Matahariku Puisi Tentang Hidupku
Tentangku Yang Tak Mampu Menaklukkan Waktu

Back To Reff 1

Backl To Reff 2

Thursday, December 18, 2008

Yusry KRU ft. Melly Goeslaw - Dibius Cinta

Kau membiusku dengan cinta 
Cinta yang malu kukatakan 
Kau membiusku dengan cinta 
Sampai aku tak bisa berkata

Kau membiusku sampai aku jadi sering melamun 
Memikirkan kita bisakah bersama.....

Aku dibius cinta 
Cintamu yang tak ada tandingnya
Namun mungkin tak bisa 
Entah ku tak tahu...

Kita yang malu hati 
Untuk mengakui saling cinta 
Usaha sekeras hati 
Bersama selamanya... 

Aku dibius cinta.....


(interlude)


Kau membiusku dengan cinta 
Cinta yang malu kukatakan 
Kau membiusku dengan cinta 
Sampai aku tak bisa berkata

Kau membiusku sampai aku jadi sering melamun 
Memikirkan kita bisakah bersama.....

Aku dibius cinta 
Cintamu yang tak ada tandingnya
Namun mungkin tak bisa 
Entah ku tak tahu...

Kita yang malu hati 
Untuk mengakui saling cinta 
Usaha sekeras hati 
Bersama selamanya... 

Kita yang malu hati 
Untuk mengakui saling cinta 
Usaha sekeras hati 
Bersama selamanya... 

Aku dibius cinta.....

Aku dibius cinta...
Aku dibius cinta.....

Tuesday, December 16, 2008

Jangan Bilang Tidak..

Ku pernah punya cinta namun kini ku sedang suka kamu
Cintaku dulu tlah kubuang jauh kini ku ingin kamu
Ku pernah menyendiri di sini ku akan terasa sepi
Walaupun bibir penuh gelak tawa namun hatiku sepi

Jangan bilang tidak bila kita belum mencoba
Siapa yang tahu akan sama hatimu dan juga hatiku
Lamanya bercinta bertahun tahun putus juga
Kuharapkan dengan dirimu walaupun singkat pendekatan
Cinta kita kan abadi


Ku pernah punya cinta namun kini ku sedang suka kamu
Cintaku dulu tlah kubuang jauh kini ku ingin kamu

Jangan bilang tidak bila kita belum mencoba
Siapa yang tahu akan sama hatimu dan juga hatiku
Lamanya bercinta bertahun tahun putus juga
Kuharapkan dengan dirimu walaupun singkat pendekatan
Cinta kita kan abadi

Jangan bilang tidak waktu dicium aku bingung
Namun dada ini bergetar pipipun semu
Namun aku mohon jangan bilang tidak

4 Perkara sebelum tidur

Abdullah Kadir Hillaluddin: 4 Perkara Sebelum Tidur Rasulullah brpesan kpd Aisyah ra :" Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum mlakukn empat perkara, yaitu : 1.Sebelum khatam Al Qur'an. 2.Sebelum membuat para Nabi memberimu syafaat di hari akhir. 3.Sebelum para muslim meredhai kamu. 4.Sebelum kau laksanakn haji dan umrah... Brtanya Aisyah : " Ya Rasulullah .........Bagaimana aku dapat mlaksanakn 4 perkara seketika.?" Rasul trsenyum dan bersabda :"Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur'an.Membacalah Sholawat untuk Ku dan para nabi sebelum aku, maka kami semua akan memberi syafaat dihari kiamat.Beristighfarlah untuk para muslimin maka meraka akan meredhai kamu.Dan prbanyaklh brtasbih, brtahmid,brtahlil,brtakbir seAkn2 TLH mlaksanakn HAJI & UMRAH.

Monday, December 15, 2008

C'mOn, WhaT R u WaiTin' 4!!!!

Hello!!!!

"From Pluto till the Venus,
Travelling freely with thrive,
Welcome 2 theblog for us,
U can share an
ything all 'bout life!"



Group ni untuk sume frenz kite dr utmkl, batch 08-11. sape2 pun leh masuk, x kesah la "DD..." ape pun, seksyen ape2 je la, diz is one of the media for us 2 gather online. Open 4 all from our batch... even 1st or 2nd intake.. pls us this group for more details n discussion, or any announcement n opinion can also be submitted, U can also register urself as an author!.

JOIN, n if u'r members of the group, pls forward the invitation 2 others k!!!!
[we need some new independent pic that symbolize our identity. Any new pix pls submit here!]



Robocon oh robocon



video

Hye all..
diz is line following robot.. 2nd assignment during da Robocon Workshop!
We had sacrificed our semester break 4 diz robot!
And our sleeping too..
But at least it works! Although it is not genius enough! hahhaha....
N now I admit that I've started to love robots!
hehehhe...

Friday, December 12, 2008

Hye all!

Aip sumer! Asslamualikum...
hehe.. blog nieh specially for all of da utmkl student batch 2008-2011
welcome ye!